از تیم پپ تا تیم لوچو؛ شروع یک چرخه جدید

 

لوئیس انریکه، سرمربی بارسا، به فاصله 5 ماه از فرش به عرش رسید و حالا با پپ گواردیولای افسانه ای مقایسه می شود.


 

 
به گزارش "ورزش سه"، ژانویه گذشته پس از شکست بارسا در زمین سوسیداد، همه از اخراج انریکه و گزینه های جانشینی او صحبت می کردند. در بحبوحه اختلافات او و مسی، کمتر کسی جانب انریکه را می گرفت و همه به برکناری او رای می دادند اما 5 ماه بعد، او مربی تیمی بود که فاتح سه گانه شد. شب گذشته تیم انریکه توانست قهرمان چمپیونزلیگ شود. در 20 روز گذشته نیز آنها لالیگا و کوپا دل ری را فتح کرده بودند.

انریکه موفق شد همچون پپ گواردیولا، یک سه گانه دیگر را به ویترین افتخارات بارسلونا اضافه کند و از این حیث، رکورد ویژه ای را نصیب تیم کاتالانی کند. بارسا تنها تیمی است که دو بار فاتح سه گانه شده. 

سال 2008 که گواردیولا به بارسا آمد، فصل را خوب شروع نکرد. کسب تنها 1 امتیاز از دو بازی ابتدایی، شروعی ناامید کننده برای یک مربی تازه کار و جوان محسوب می شد اما بارسا به تدریج اوج گرفت و در انتهای همان فصل همه جام ها را کسب کرد. 

جالب اینجاست که بارسای انریکه حتی از لحاظ تعداد پیروزی ها، تعداد باخت ها، گل های زده و خورده، بر بارسای گواردیولا برتری دارد. انریکه حالا یک چالش دیگر پیش رو دارد. کسب سه جام باقیمانده تا انتهای سال 2015 تا از این لحاظ نیز با تیم پپ برابری کند. 

سوپرجام اروپا،اسپانیا و جام جهانی باشگاه ها اگر کسب شوند، بارسا برای دومین بار در تاریخ فاتح 6 گانه شده و خود را ابدی خواهد کرد. این یک واقعیت است که پس از پایان چرخه تیم پپ، حالا چرخه تیم لوچو (لوچو لقب انریکه) شروع شده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394 | 1:47 AM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.